Mark wat zie ik nu. Nog geen reactie geschreven?
Nou ik heb nog wel een paar mails liggen waarin jullie bestuursleden(afd. Friesland), onafhankelijk van elkaar als dolle stieren op een rode vlag reageren.
En jij diverse malen onder een andere naam op dit forum. Dacht je dat ik je ip nummer niet herkend had. Jammer dat je zo weinig verstand van computers hebt. Gelukkig voor mij.
Ja, dat is dus professioneel reageren.
Het volgende komt uit die e-mails: “Het stuk van Max is ronduit schofterig, en staaft op geen enkele waarheid”.
Die mening mag je hebben maar het getuigt wel weer van een domme arrogantie, die mening heb ik dan weer.
Dan de opmerking dat er op die sportdag geen topsport wordt bedreven is duidelijk en is ook niet de bedoeling.
Maar je kunt je er wel op voor bereiden zoals de meeste afdelingen doen. Zie hun website`s.
Weet je wel wat je er voor moet trainen om topsport te bedrijven en wat je er voor moet laten? Denk het niet.
Bij jullie gaat het ook niet om die sport dag maar jullie zijn blij een dag zonder kids en vrouw.
Het zuipen staat bij jullie voor op. Is ook wel te zien bij een bestuurslid.
Dat is ook mijn mening.
Ga dan niet naar die sportdag maar verzin wat anders.
Voordat je het begrip professionele houding gebruikt, eerst opzoeken wat die term inhoud en dan pas gebruiken.
Volgende keer meer in dit theater van de lach uit die e-mails.
Je kunt je eigen conclusies wel trekken.
Maar ik vond het nodig om zelf hier en daar commentaar te geven.
Het volgende komt uit e-mails van een bestuurslid.
Uitkijkend naar de foto`s op onze website over de sportdag, heb ik woensdagavond met verbazing het bericht op onze internetsite (Ze bedoelen forum) gelezen en meen ik hier op persoonlijke titel te moeten reageren.
In de eerste plaats ben ik van mening dat wanneer iemand een probleem heeft waarover dan ook, hij dit moet ventileren op het moment en op de plaats waar dit nodig is, in dit geval op de sportdag.
Op geen enkele wijze hebben wij vernomen op de sportdag dat er onduidelijkheden, cq problemen waren. (achteraf kan iedereen een koe in z`n kont kijken).
Dan ik deze: Als je alles van te voren weet kun je met een kwartje de wereld rond.
Er is niks makkelijker dan ander mans werk af te zeiken en van eigen bedachte conclusies, constateringen en beweringen (zonder naar de echte feiten te kijken) een opsomming te gaan doen van allerlei dingen die fout gaan, maar daar zit ik niet op te wachten op onze website. (Ze bedoelen forum).
Ze begrijpen niet dat de website com friesland en www. Mariniers.info forum twee verschillende site`s zijn.
Met andere woorden ze hebben totaal geen zeggenschap over www.mariniers info.
Wat betreft de teambuilding van het bestuur (tevens de grootste deelnemer junioren aan de sportdag) hoop ik niet dat er van ons verwacht wordt dat we liedjes gaan zingen in de bus. De gevulde koeken en het bier heb ik op persoonlijke titel meegenomen en deze post van € 100 neem ik ook dit jaar weer voor eigen rekening. Dit blijft er over na aftrek van de ontvangsten.
Die post van € 100 kan je via je bedrijf opvoeren als zijnde sponsor of iets dergelijks bij de belasting. Doe je dat niet ben je echt onnozel of dom bezig.
Of zoals van Gaal zegt: zijn jullie nu zo dom en of ben ik zo slim.
Tot slot hoef ik denk ik niet meer te laten blijken hoe ik denk over deze in mijn ogen openlijke aanval op het gehele bestuur.
De gang van zaken heeft mij persoonlijk zeer gekwetst, maar de aanval op een van de hardst werkende (en zeer integer) bestuurslid ??? de ???? , vat ik op als een persoonlijke maar ook als een totale belediging en minachting van ons bestuur en onze vereniging.
Volgens de dikke van Dale betekent integer, voor geen inbreuk vatbaar
onkreukbaar => rechtschapen
Dan weet ik meer (en ik niet alleen) over dit bestuurslid dat hij helemaal niet integer is.
Bij ons in het bestuur en de volledige vereniging is het één voor allen en allen voor één, zoals het een goed (oud) marinier betaamt.
Is dit wel zo?
Bij jullie bestuur afdeling Friesland is er onderling toch ook ruzie en met andere oud mariniers? En jullie kunnen met bestuur sv afdeling Friesland toch ook niet door een deur?.
Met een vriendelijke korpsgroet laat ik deze keer achterwege.
Maar het bestuur vindt dit professioneel reageren.
Volgende keer meer.
Onderstaande mail weer via ontvangen.
Reeds enige tijd volg ik nu je verrichtingen op het internet. O.a. de bouw van de site was een knap staaltje vakmanschap. Voor beide verrichtingen ben je volop geprezen en zijn er gelden vrijgemaakt teneinde jou en je website verrichtingen te stimuleren.
[b]Weet dat er geen geld overgemaakt is voor de website. [/b]
Vandaag echter ben ik op de hoogte gesteld van een aantal zaken waar ik zachts-gezegd niet blij van wordt. Het behoeft verder geen betoog waar ik het over heb. Zoals je weet is het begrip vrijheid van meningsuiting een groot goed in onze maatschappij. Ook dhr van G. heeft het volste recht hiervan gebruik te maken. Graag had ik willen anticiperen op eventuele toespelingen van deze meneer, teneinde hem betrokken te laten voelen. Niets echter is mij ter ore gekomen hieromtrent.
Betrokken zaak is aan ieder heel duidelijk gemaakt.
Ik kan je zeggen dat ik van jou persoon had verwacht dat bij het aanschouwen van dit schrijven jij als persoon, deze heer van G. had willen verwittigen van het feit dat zijn brief veel schade aan kon richten m.b.t. ledenwerving en public relations. Vanuit een opbouwende kritische noot had ik persoonlijk nog contact willen leggen met deze heer van G, teneinde zijn verdere betoog aan te horen. Ik beschouw het dan ook als zeer laf om jezelf als pseudoniem op de site te laten zetten, en mij daartoe de gelegenheid te ontnemen. Daar jullie beide het bovenstaande niet in ogenschouw hebben genomen, en jullie eigenbelang verkozen hebben, m.b.t. het op zeer ongepaste wijze uiten van jullie frustraties, boven de belangen van de vereniging, geeft mij dit een beeld van het moedwillig willen krenken van mensen.
Je kent mijn naam. Dus dan weet je mijn nickname(pseudoniem)ook. Dan had je mij kunnen mailen of je reactie daar onder kunnen plaatsen. Daar is een forum toch voor?
Natuurlijk is het forum ook bedoeld voor kritische noten, echter is deze niet bedoeld om mensen op persoonlijke titel aan te kunnen vallen, vanwege een bij jezelf ontstaan subjectief beeld. Tevens in ogenschouw nemende dat échte mariniers persoonlijke noten, persoonlijk en op een kameraadschappelijke wijze uitspreken, Geeft blijk van het feit dat geen van jullie beide ook maar een greintje van deze marinierseigenschappen schijnen te bezitten. Wellicht dat dit o.a. bijdraagt tot het feit dat alleen jullie twee heren zich niet thuis schijnen te voelen binnen onze vereniging.
Jouw perceptie van de zaak is een andere dan de mijne. Ik heb mij altijd positief opgesteld tegen over de vereniging en naar de leden toe.
In de 7 jaar dat ik nu voorzitter ben heb ik zoiets als dit nog niet beleeft. Tevens kan ik je melden dat in die 7 jaar er nog geen onvertogen woord is gevallen binnen het bestuur, of (bij algemene ledenvergaderingen) daarbuiten. Ook nu niet sta ik persoonlijk toe, dat door een exces als deze onze goede naam te grabbel wordt gegooid door een persoon die geen enkel gevoel van trots en verhoudingen kent jegens zijn oud collega's.
Dat je iets nog niet hebt meegemaakt betekend op zich zelf niet iets negatiefs.
7 jaar is wel een hele tijd maar er verschijnen steeds weer nieuwe zaken aan de horizon waar je met wijsheid op moet reageren.
Zoals jezelf al zij, geef ik je de gelegenheid om de eer aan jezelf te houden. Ik hoop dat je diep in je hart weet waarom. Met het woord "hoop" bedoel ik dat ik hoop dat je enig bewust besef hebt van hetgeen je mee bezig bent en aangericht hebt. Als buitenstaander heb ik je verrichtingen aanschouwd incl. je taal en grammatica gebruik. Ik kan je zeggen dat mijn brief o.a. nog van een mild karakter is daar ik puur persoonlijk het vermoeden heb dat je een professionele gesprekspartner nodig hebt, en mij vandaar uit een gevoel van oprecht medeleven naar jou gesteldheid overkomt. Dit gevoel leeft bij meerdere bestuursleden welke echter tot tranen toe, nu echt ook hun geduld met jou hebben verloren.
Over het gebruik van onze taal en grammatica wil ik het niet hebben.
Bedenk er bestaat een spreek woord.
“Schoon schrift is de kunst van een ezel.”
Je begrijpt dat het voor zich spreekt dat deze inhoud spreekt vanuit meervoud, oftewel, deze inhoud incl. specifieke boodschappen, is tevens gericht aan het adres van dhr van Gelder. Tevens zul je begrijpen dat jou en dhr van Gelder zijn aanwezigheid, bij aangelegenheden van het COM Friesland, niet meer op prijs worden gesteld. Ik wil je vriendelijk verzoeken de site te herstellen in zijn originele staat, en de wachtwoorden over te dragen aan ons bestuur. Gaarne wil ik je eraan herinneren dat wij rechtmatig eigenaar zijn van deze site daar wij deze site betaald hebben. Tevens kan ik je zeggen dat de naam beschermd is vanuit het hoofdbestuur, welke zich, na overleg hedenmiddag, zal beraden tijdens de vergadering van volgende week.
Uit jouw opmerking concludeer ik dat je niet helemaal op de hoogte bent van internet.
De naam van de site com Friesland(domein naam) is van degene, die naam heeft laten registeren en betaald heeft. Aangezien jullie daar niet voor betaald hebben kan je er hier ook geen aanspraak op maken.
Heb zelf contact gehad met een bestuurslid van com Ned. Die schreef mij dat dit onderwerp niet ter sprake is geweest tijdens de vergadering van het hoofdbestuur.
Ze hadden wel iets vernomen dat er zich iets afspeelde in Friesland. Maar aangezien afd. Friesland niks meer van zich heeft laten horen is dit ter kennis geving terzijde gelegd.
Gaarne zie ik de site hersteld - exclusief het betreffende persoonlijke en kwetsende schrijven - voor aanvang volgende week. Helaas moet ik je zeggen dat indien je hier geen gehoor aan zal geven, wij ons genoodzaakt zien om juridische maatregelen te nemen, welke wij volgens afspraak maandag 20 juni 05 zullen opstarten. Mijn oprechte hoop is dat je het echter zover niet zult laten komen.
Door onnodige druk te zetten op de web beheerder. Als mede het dreigen met juridische maatregelen is de web beheerder gezwicht en de site overgedragen aan bestuur afd. Friesland.
Ondertussen is dat ook wel te zien aan de site.
Knap staaltje werk. BEDANKT!
Door voortschrijdend inzicht ben ik thans van mening dat ik deze zaak beëindigd.
Mocht er nog opmerkingen van uw kant komen dan weet u me te vinden.(madmax006)
Als er weer eventueel aanleiding is om mijn reactie hier te plaatsen dan
Dan kunt u die hier wel weer verwachten.